Waarom is je Bounce Percentage belangrijk voor SEO?

Bounce Percentage, ook wel Bounce Rate, geeft het percentage aan van bezoekers die jou website bezoeken, slechts 1 pagina bekijken en dan weer weg gaan. Als men dus 2 of meer pagina’s bekijkt, spreek je niet meer van bounce (die is dan 0)

Bounces zijn een signaal voor Google of een pagina wel of niet goed wordt ervaren door bezoekers, een laag bounce percentage is een signaal dat de bezoeker de website interessant vindt, hij/zij bekijkt immers meer dan 1 pagina.

Je wilt dus proberen om een laag bounce percentage te krijgen. Maar hoe doe je dat? Vaak is het niet heel moeilijk. Zorg dat je de bezoeker verleidt om door te klikken naar een volgende pagina en een actie uit te voeren.

Je ziet nog wel eens bij blogs dat er bij een artikel helemaal niets verder verwacht wordt van de lezer, logisch dat deze dan na het lezen weer weg gaat. Plaats er linkjes naar gerelateerde berichten, diensten of producten zodat je de bezoeker door je website heen leidt.

Dit is niet alleen fijn voor de bezoeker, maar ook voor je eigen succes!

Wat een goed bounce percentage is, is niet met 1 getal aan te geven. Dit verschilt per branche en type bedrijf enorm. Er zijn online wel wat richtlijnen te vinden, maar die zijn niet altijd even betrouwbaar.

SEO Kennisbank