Waarom is een goede Meta Description belangrijk voor SEO?

Meta Description gaat hand in hand met de Meta Title. Ze zijn er beide om aan zoekmachines door te geven waar de pagina over gaat. Daarnaast moeten ze ervoor zorgen dat je bij een zoekopdracht iemand overtuigt te klikken naar jouw website.

Deze 2 onderdelen samen vormen dus eigenlijk een (niet betaalde) advertentie in de zoekresultaten van Google voor zowel de zoekmachine als de persoon die een zoekopdracht doet (SERP).

Voor een zoekmachine wil je natuurlijk dat de juiste zoekwoorden terugkomen en dat je dus goed gevonden wordt op die termen. Maar voor een potentiële klant zijn USP misschien wel veel interessanter. Snelle levering, gratis bezorgen of gratis retour. Deze termen kunnen een potentiële bezoeker overtuigen tot klikken maar geven waarschijnlijk niet alle belangrijke zoekwoorden door aan Google.

Helaas is er niet 1 beste manier. Het is dus een kwestie van testen. Als je ook gebruik maakt van AdWords, dan kun je daar wat makkelijker verschillende advertenties met verschillende teksten naast elkaar laten draaien en zien wat het beste resultaat geeft. Gebruik je geen AdWords, dan kun je periodiek aanpassingen doen en bijhouden wat het resultaat is. Geef het wel de tijd, maar als het veel slechter is ook niet te lang natuurlijk.

SEO Kennisbank