SEO kennisbank

Een website kan vandaag de dag eigenlijk niet meer zonder Zoekmachine Optimalisatie (SEO). Als je daar geen aandacht aan geeft, zal je website minder goed gevonden worden. Dit wil niet zeggen dat je helemaal niet vindbaar bent, maar je maakt het potentiële bezoekers wel veel moeilijker. En daarmee jezelf natuurlijk ook, want je loopt gewoon omzet mis als je niet goed vindbaar bent!

Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is een lastig vak. Google veranderd de regels namelijk nog wel eens. Wat een paar jaar geleden heel goed werkte, kan nu tegen je werken. Je bent dus eigenlijk nooit klaar met Zoekmachine Optimalisatie (SEO). Het blijft iets wat je regelmatig moet nakijken en verbeteren.

Als je nog niet heel erg veel weet van SEO is het goed om de begrippen duidelijk te hebben. Als je de begrippen kent en weet wat ze inhouden dan ben je als het goed is ook in staat om een goede structuur voor je website op te stellen. Als je hierin rekening houdt met de SEO factoren, dan kom je al een heel eind.

Hieronder heb je een lijst van SEO begrippen gemaakt waarbij ik per begrip in begrijpelijk Nederlands uitleg wat het inhoudt. Ook heb ik geprobeerd om een logische volgorde aan te houden. Als je bovenaan begint dan kun je stap voor stap aan de gang. Of je nu een nieuwe website gaat maken (of laat maken) of dat je je bestaande website wilt aanpakken, hiermee kun je een goede basis neerzetten!