Analyseren en Optimaliseren

Een Website en Online Marketing is eigenlijk nooit af. Al is het alleen al omdat het gedrag van je klant veranderd. Er nieuwe zoektermen gebruikt worden waar je op in kan spelen, nieuwe advertentiemogelijkheden ontstaan of omdat je concurrentie ook niet stil zit.

Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken naar de resultaten en kansen die ontstaan. Een goede analyse is nodig om te optimaliseren, om het beste resultaat te halen uit je online activiteiten.

Analyse

vrijwel iedereen met een website heeft ook bezoekcijfers via Google Analytics. Maar wat doe je met deze cijfers? Hoe haal je hier informatie uit waar je iets mee kunt? Naar Google Analytics zijn er nog andere tools die hele zinvolle informatie kunnen geven.

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Adwords
  • Facebook

Voor een goede analyse neem ik zoveel als mogelijk gegevens mee om een goed beeld te krijgen van de bezoekers, het gedrag en resultaat. Liggen de resultaten in lijn van de markt? Waar haken bezoekers af? En wat gaat er goed?

Optimalisatie

Als we vanuit de analyse weten wat er gebeurt, kunnen we ook kijken waar verbeteringen liggen. Dit kan op verschillende vlakken zijn.

  • Conversie optimalisatie
  • Optimalisatie Adwords
  • Zoekmachine Optimalisatie
  • Gebruikers ervaring
  • Uitstraling, look and feel

Optimaliseren is dus belangrijk!

Wil jij meer uit je website halen? Neem dan contact op. We bespreken de mogelijkheden in een vrijblijvende kennismaking.